fbpx Bagaje pierdute, deteriorate sau întârziate? Aveți dreptul până la 1300 EURO despăgubire.

Bagaje pierdute, deteriorate sau întârziate? Aveți dreptul până la 1300 EURO despăgubire.

0 599
Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul intarziat sau anulat. Poti avea dreptul pana la 600€.

În decursul anilor și pe durata celor aproximativ 400 de zboruri, personal am avut 2 probleme cu bagajul. În ambele situații, geamantanul a avut de suferit. Nu foarte grav, dar vorbim de un bunuri deteriorat. Într-un caz a venit cu roata ruptă, în al doilea caz a venit cu carcasa spartă. Nu a lipsit nimic din ele, dar aceste trolere nu au mai putut fi folosite.

Din fericire, în prezent folosim 2 tipuri de trolere: 1 pentru cabină – CABIN Travelite – din poliester; 1 pentru cală – TITAN Shooting Star – policarbonat. Ambele sunt rezistente, încăpătoare și elegante.

Bagaje pierdute, deteriorate sau întârziate?

Dacă și voi ați avut probleme cu bagajele de cală, dacă v-a fost pierdut bagajul sau dacă a venit deteriorat / cu întârziere, aflați că aveți dreptul la despăgubiri. Iar mai jos am extras pentru voi din legea drepturilor pasagerilor transportului aerian.

Bagaje predate

Dacă bagajele predate la check-in au fost pierdute, deteriorate sau au sosit cu întârziere, răspunderea îi revine companiei aeriene și aveți dreptul la o despăgubire de până la aproximativ 1 300 EUR. Însă dacă daunele au fost cauzate de un defect al bagajuluinu aveți dreptul la despăgubiri. Această sumă acopera bagajele deteriorate, bagajele pierdute și, de asemenea, cheltuielile provocate de întârzierea bagajelor. 

1) Prezentați cartea de îmbarcare și chitanțele pentru bagajul de cală.

Dacă nu aveți carte de îmbarcare puteți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării zborului dumneavoatră de către compania aeriană și conține este un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre.

Bagaje de mână

Dacă bagajul de mână este deteriorat pe durata călătoriei, răspunderea îi revine companiei aeriene doar dacă deteriorarea s-a produs din vina sa.

Asigurarea de călătorie

Pentru a avea o acoperire suficientă atunci când călătoriți cu articole scumpe, vă recomandăm să încheiați o asigurare privată de călătorie. Dacă nu doriți să faceți acest lucru, puteți să plătiți un supliment pentru a obține dreptul la o despăgubire mai mare (peste 1 300 EUR) din partea companiei aeriene cu care călătoriți. Trebuie să faceți acest lucru în avans sau cel târziu în momentul în care vă prezentați la check-in.

Depunerea unei plângeri

Dacă doriți să înaintați o plângere, trebuie să vă adresați în scris companiei aeriene în termen de 7 zile pentru pierderea sau deteriorarea bagajelor sau în termen de 21 de zile de la primirea bagajelor, dacă acestea au sosit cu întârziere. Nu există un formular standard la nivelul UE.

2) Reclamați dauna cât mai repede posibil.

Din momentul în care vă primiți bagajele, aveți până la 7 zile la dispoziție să prezentați reclamația, însă cel mai bine este să o prezentați imediat, înainte de a părăsi aeroportul.

3) Completați un formular de reclamații (Property Irregularity Report).

Este foarte probabil să vi se solicite completarea formularului dacă reclamați dauna în persoană, însă unele companii aeriene au de asemenea formulare online.

4) Prezentați bagajele pentru inspecție, pentru a putea fi reparate sau înlocuite.

Din nou, cel mai bine este să faceți aceasta înainte de a părăsi aeroportul, dacă este posibil. Compania aeriană va negocia o soluție cu dumneavoastră, dacă să repare bagajul, să îl înlocuiască sau să vă compenseze.

5) Reclamați companiei aeriene daunele articolelor din bagaj.

Există câteva excepții în ce privește articolele din bagaj care sunt compensate de către compania aeriană și aceasta ar putea nega complet responsabilitatea, dar dacă puteți prezenta dovezi convingătoare că daunele au fost produse din vina acesteia, s-ar putea să merite timpul pierdut.

Dacă nu aveți puterea și nervii să vă luptați cu operatorii aeriani, puteți apela la firmele de recuperari despăgubiri. Noi recomandăm FlightClaim.

NOTA: Nu compania aeriană răspunde direct de bagaje, dar compania aeriană este cea care se află între pasageri și firma de handling.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.