Familia de avioane Airbus A320 – aeronave bimotoare cu capacităţi între 100 şi 200 pasageri

Familia Airbus A320 este formată din avioane bimotoare, de dimensiuni standard (cu un singur culoar), pentru curse scurt/mediu-curier. Familia A320 este formată din 4 membri, în funcție de autonomia de zbor şi de capacitate: A318, A319, A320, A321.

0 383

Intrat în serviciu în 1988, a fost primul avion de pasageri echipat cu sistemul digital fly-by-wire. Airbus A320 este cel mai popular model comercializat de Airbus. Aeronava cu numărul 5000 a fost livrată în luna ianuarie 2012, iar beneficiar este compania aeriană Middle East Airlines.

Avioane Airbus A320

Avioanele Airbus A320 au un culoar mai larg comparativ cu avioanele concurente, acest lucru facilitând accesul pasagerilor, iar spațiu de stocare deasupra scaunelor mai mare.

Sistemele de control şi mentenanţă sunt digitale, ca și o mare parte din sistemele avionice, putând fi upgradate foarte uşor. Manevrarea avionului este făcută cu ajutorul sistemelor EFIS, folosindu-se un joystick în locul tradiţionalei manşe (a fost primul avion astfel echipat).

La Mare cu Avionul

Legat de incidente şi accidente, până în iulie 2010, 17 avioane din familia A320 s-au prăbușit, cu 789 de morți, o rată de sub 0,5% din avioanele livrate până în prezent. Majoritatea incidentelor au avut la bază erori de pilotaj.

O problemă tehnică (care însă nu a dus la prăbușirea vreunui avion, sau la decese) a fost blocarea trenului de aterizare în 7 incidente. 6 avioane din acest model au fost deturnate, totalizând 1 deces din cauza acestui tip de activităţi teroriste.

Mai jos aveţi asamblarea unei aeronave Airbus A320.

Specifications avioane Airbus A320

SubtypeA318A319A320A321
Cockpit crew2
Exit limitEASA136160195230
FAA136160190230
1-class max. seating132 at 29–30 in (74–76 cm) pitch156 at 28–30 in (71–76 cm) pitch186 at 29 in (74 cm) pitch236 at 28 in (71 cm) pitch
1-class, typical117 at 32 in (81 cm) pitch134 at 32 in (81 cm) pitch164 at 32 in (81 cm) pitch199 at 32 in (81 cm) pitch
2-class, typical107 (8F @ 38 in, 99Y @ 32 in)124 (8F @ 38 in, 116Y @ 32 in)150 (12F @ 36 in, 138Y @ 32 in)185 (16F @ 36 in, 169Y @ 32 in)
Cargo volume21.20 m3 (749 cu ft)27.70 m3 (978 cu ft)37.40 m3 (1,321 cu ft)51.70 m3 (1,826 cu ft)
Unit load devices4× LD3-457× LD3-4510× LD3-45
Length31.44 m (103 ft 2 in)33.84 m (111 ft 0 in)37.57 m (123 ft 3 in)44.51 m (146 ft 0 in)
Wheelbase10.25 m (33 ft 8 in)11.04 m (36 ft 3 in)12.64 m (41 ft 6 in)16.91 m (55 ft 6 in)
Track7.59 m (24 ft 11 in)
Wingspan34.10 m (111 ft 11 in)35.8 m (117 ft 5 in)
Wing area122.4 m2 (1,318 sq ft)
Wing sweepback25 degrees
Tail height12.56 m (41 ft 2 in)11.76 m (38 ft 7 in)
Cabin width3.70 m (12 ft 2 in)
Fuselage width3.95 m (13 ft 0 in)
Fuselage height4.14 m (13 ft 7 in)
Maximum takeoff weight (MTOW)68 t (150,000 lb)75.5 t (166,000 lb)78 t (172,000 lb)93.5 t (206,000 lb)
Maximum landing weight (MLW)57.5 t (127,000 lb)62.5 t (138,000 lb)66 t (146,000 lb)77.8 t (172,000 lb)
Maximum zero-fuel weight (MZFW)54.5 t (120,000 lb)58.5 t (129,000 lb)62.5 t (138,000 lb)73.8 t (163,000 lb)
Operating empty weight (OEW)39.5 t (87,100 lb)40.8 t (89,900 lb)42.6 t (93,900 lb)48.5 t (107,000 lb)
Cruising speedMach 0.78 (829 km/h; 515 mph)
Maximum Operation Mach Number (MMO)Mach 0.82 (871 km/h; 541 mph)
Range, typical payload3,100 nmi, 5,750 km3,750 nmi, 6,950 km3,300 nmi, 6,100 km3,200 nmi, 5,950 km
ACJ range4,200 nmi, 7,800 km6,000 nmi, 11,100 km4,300 nmi, 7,800 km
Takeoff run (MTOW, SL, ISA)1,780 m (5,840 ft)1,850 m (6,070 ft)2,100 m (6,900 ft)
Landing (MLW, SL, ISA)1,230 m (4,040 ft)1,360 m (4,460 ft)1,500 m (4,900 ft)
Fuel capacity24,210 L (6,400 US gal)24,210–30,190 L (6,400–7,980 US gal)24,210–27,200 L (6,400–7,190 US gal)24,050–30,030 L (6,350–7,930 US gal)
Service ceiling39,100–41,000 ft (11,900–12,500 m)
Engines (×2)CFM International CFM56-5B, 68.3 in (1.73 m) fan
PW6000A, 56.5 in (1.44 m) fanIAE V2500A5, 63.5 in (1.61 m) fan
Thrust (×2)96–106 kN (22,000–24,000 lbf)98–120 kN (22,000–27,000 lbf)133–147 kN (30,000–33,000 lbf)

S-ar putea sa-ti placa si

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Translate »