Aviația comercială va avea nevoie de peste 600 000 de piloți noi până în 2041
Boeing a estimat că vor fi necesari 602.000 de noi piloți, 610.000 de noi tehnicieni de întreținere a aeronavelor și 899.000 de noi membri ai echipajului de cabină, până în 2041. Boeing a mai estimat și faptul că flota globală de avioane va ajunge la 47.000 de avioane până în 2041.
„Pe măsură ce industria aviației comerciale își revine din pandemie și planifică o creștere pe termen lung, anticipăm o cerere constantă și în creștere pentru personal de aviație, precum și nevoia continuă de formare extrem de eficientă”, a declarat Chris Broom pe 25 iulie 2022.
Pentru a susține creșterea estimată a cererii de pasageri pentru călătoriile aeriene, companiile aeriene, care au fost forțate să întrerupă și chiar să anuleze programele de formare a piloților în timpul pandemiei globale, trebuie să se reorienteze asupra noilor procese de dezvoltare a echipajului de zbor „Cu toate acestea, eforturile accelerate de formare vor dura ani, în timp ce piloții cu experiență lipsesc în prezent”, a declarat Boeing.
Potrivit Boeing, doi factori principali au dus la o penurie de piloți, atât la nivel global, cât și regional. Pandemia globală a avut un impact negativ asupra carierei piloților juniori care au fost disponibilizați de companiile aeriene. Unii dintre acești piloți nu se vor mai întoarce în industria aviației, a menționat Boeing.
„În aceeași perioadă, numeroși piloți veterani au acceptat pachete voluntare de pensionare anticipată; cei care rămân nu vor mai putea zbura comercial odată ce vor împlini vârsta obligatorie de pensionare”, se arată în raportul Boeing.
„Aspiranții piloți care încep pregătirea de zbor astăzi vor fi poziționați să profite de oportunitățile emergente până când vor absolvi”, a explicat Boeing.
Între timp, un scenariu similar este proiectat pentru profesioniștii MRO la nivel mondial. Boeing a prognozat o cerere treptată de tehnicieni de întreținere în următorii câțiva ani, prezicând o nevoie de aproximativ 610.000 de noi ingineri în următoarele două decenii.