Autoritățile din Marea Britanie au solicitat companiei Wizz Air să revizuiască solicitările de despăgubire ale pasagerilor, încă din 2022!
Autoritatea Aviației Civile (CAA) din Marea Britanie a luat măsuri fără precedent împotriva companiei Wizz Air din cauza plângerilor făcute de pasagerii ale căror cereri de despagubire au fost refuzate de compania aeriană, cu toate că ar avea dreptul la acele compensații de până la 600 euro conform legii UE261.
CAA a declarat că a ordonat companiei Wizz Air să reexamineze un șir de solicitări făcute începând cu 18 martie 2022, ceea ce înseamnă că pasagerii cărora le-au fost respinse în mod incorect cererile „vor primi acum banii care li se cuvine în mod legal”. Pasagerii ale căror zboruri au fost anulate înainte de 2022 pot cere, de asemenea, ca solicitările lor să fie reexaminate de companie, putând merge până la șase ani în urmă.
CAA a declarat că este “îngrijorată” cu privire la numărul de plângeri din partea clienților care spun că Wizz Air nu și-a îndeplinit obligațiile legale de a se asigura că au ajuns la destinație după o anularea zborurilor.
Conform legislației UE261, companiile aeriene au obligația să ofere redirecționare și servicii de cazare și asistență pentru a se asigura că clienții nu rămân blocați în aeroporturi.
Paul Smith, director executiv interimar la Autoritatea Aviației Civile din Regatul Unit, a descris modul în care Wizz Air a tratat pasagerii ca fiin „inacceptabil”.
„Pasagerii au tot dreptul să se aștepte ca plângerile și reclamațiile lor să fie soluționate rapid și eficient și să fie tratate corect de companiile aeriene, în conformitate cu reglementările. Am transmis clar companiei Wizz Air că modul în care a tratat pasagerii este inacceptabil”, a adăugat acesta.
În decembrie 2022, CAA și-a exprimat „îngrijorări semnificative” către Wizz Air cu privire la volumul mare de plângeri de soluționare alternativă a litigiilor (ADR) și întârzierile cu privire la plata despăgubirilor către pasageri, fiind declarată cea mai proastă companie aeriană pentru numărul de reclamații la schemele ADR.
O investigație Sunday Times a constatat apoi că Wizz Air mai are datorii de aproximativ 5 milioane de lire sterline în rambursări neplătite pentru cererile de despăgubire, cu 881 de hotărâri judecătorești în curs.
„CAA ar trebui să fie gata să trimită rapid Wizz Air în instanță dacă continuă să încalce legea.”
Răspunzând acțiunii CAA, Marion Geoffrey, director general la Wizz Air, a declarat: „Vara trecută, la fel ca toate companiile aeriene din Europa, Wizz Air s-a confruntat cu provocări operaționale fără precedent, determinate în principal de mediul extern, inclusiv grevele ATC, constrângerile aeroportului și lipsa de personal. Ca urmare, nu am reușit să ne îndeplinim propriile noastre standarde înalte de servicii. Zborurile au întârziat sau au fost anulate prea des. Gestionarea perturbărilor a solicitat resursele interne și externe, iar procesarea și plata cererilor de rambursare / despăgubire a durat prea mult.”
Poate și autoritățile din România ar putea lua aceste măsuri, ținând cont că Wizz Air înregistrează în fiecare zi anulări și întârzieri de zboruri. Drepturile pasagerilor aerieni în cazul zborurilor anulate / întârziate trebuie respectate fără compromis!