Airbus demonstreaza de ce nu este nevoie de distantare in avion si cat de sigur este sa zbori in vremea pandemiei de COVID-19

Airbus demonstreaza de ce nu este nevoie de distantare in avion si cat de sigur este sa zbori in vremea pandemiei de COVID-19

3 3.441
Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul intarziat sau anulat. Poti avea dreptul pana la 600€.

Sistemele de filtrare a aerului din avioane asigură cel mai înalt nivel de calitate a aerului din cabină. Pasagerii și echipajul pot avea încredere că o cabină de aeronavă este unul dintre cele mai sigure medii în vremea pandemiei de COVID-19. 

Un nou studiu realizat de Airbus demonstrează că, atunci când toți pasagerii și echipajul poartă măști, există o probabilitate foarte mică de propagare a particulelor în zona de respirație a pasagerului alăturat. Ce înseamnă asta, mai clar? Înseamnă că este un risc foarte mic de transmitere a virusului în cabina de avion.

Despre siguranța zborurilor în contextul pandemiei de COVID-19 am mai scris. Și nu mă refer aici la siguranța fizică a zborului, cât la siguranța epidemiologică.

Airbus demonstrează de ce nu este nevoie de distanțare în avion

Și acum să detaliem studiul făcut de Airbus. Datorită unei simulări 3D pe computer, experții Airbus au putut să înțeleagă propagarea potențială a particulelor (care se întâmplă când picăturile și aerosolii sunt expulzați prin respirație, tuse, strănut sau vorbire) de la un pasager.

Metodologia pentru această simulare este riguroasă. Bazat pe “Computational Fluid Dynamics” (CFD), studiul analizează 50 de milioane de puncte în interiorul cabinei și calculează o varietate de parametri, cum ar fi viteza aerului, direcția și temperatura pentru fiecare dintre aceste puncte de 1.000 de ori pe secundă. 

O altă concluzie notabilă extrasă din studiu a fost că semnificativ mai puține particule emise de un pasager într-o cabină de avion au ajuns în zona de respirație a altor pasageri, comparativ cu particulele emise într-un spațiu comercial închis. De asemenea, s-a demonstrat că nu există o expunere crescută la particule atunci când pasagerii sunt așezi unul lângă celălalt.

Barierele vizibile și invizibile care permit practic distanțarea fizică la bord

Airbus-Keep-Trust-in-Air-Travel-droplet-study-infographic-horizontal

Alte descoperiri interesante sunt barierele vizibile și invizibile care permit practic distanțarea fizică la bord. Aceste bariere invizibile sunt create de rata de schimb deja ridicată a aerului din cabină, de tipul fluxului de aer „de sus în jos”, de filtrare cu sisteme antiparticulă de înaltă eficiență (HEPA), combinate cu scaune orientate înainte și spătaruri înalte. 

S-a demonstrat că 30cm de distanțare fizică la bordul unei aeronave este echivalent cu 1,8m în afara aeronavei, care este mai mare decât 1 metru recomandat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS). 

Prin urmare, chiar și atunci când cineva tușește sau strănută și chiar și atunci când toate locurile (inclusiv scaunul din mijloc) sunt ocupate, pasagerii stau, în esență, la o distanță ce îi protejează de particulile celor din jur. În concluzie, chiar dacă aeronava este ocupată la capacitate maximă, pasagerii au asigurată distanțarea necesară.

Simulările complexe de această natură sunt practici normale la Airbus. Pentru a optimiza modelul fluxului de aer din cabină și pentru a asigura confortul termic, sănătatea și siguranța pasagerilor și a echipajului, sunt efectuate în mod continuu studii bazate pe modelarea CFD pentru a analiza curățenia și fluxul de aer.

De zeci de ani, Airbus a folosit cele mai bune tehnologii și inovații pentru a crea un mediu de cabină în care pasagerii și echipajul pot respira aer curat la bord. 

Aceste studii recente afirmă soliditatea generală a arhitecturii de aerisire a cabinei și a filtrelor de aer ale Airbus și confirmă evaluările anterioare că riscul de transmitere al virusului în cabina aeronavei este foarte puțin probabil. 

Pe scurt, aerul din avion este curat, iar pasagerii pot avea încredere să împartă în siguranță spațiul cabinei cu ceilalți participanți la zbor.

3 Comentarii
  1. Alexandru says

    Cat de cât e adevărat!
    Eu am călătorit săptămâna trecută cu un wizz air, după ceva timp de la decolare, au venit cu masa, sa servească în avion, și marea majoritate au comandat, si aceleași persoane și-au dat măștile jos si ii auzeai pe cel de lângă tine sau din spate, cum se îneacă și începe sa tușească!
    Nu știu cât esti în siguranță, când în avion o mare parte din pasageri rămân la un moment dat fără măști pe fata

    1. Sorin Rusi says

      Chiar daca tusesc, asa cum spune si studiul, este putin probabil ca particulele emise de respectivii sa ajunga in fata sau in spatele lor…si cu atat mai putin in stanga sau in dreapta. Perdelele de aer aspira aerosolii si particulele…Aerul circula pe verticala in aeronave.

      Totodata, studiul arata cum se poate obtine siguranta maxima in aeronave. Dar mai tine si de companiile aeriene cum implementeaza aceste masuri.

      In mare parte se recomanda deplasarea minima in avioane tocmai pentru a nu periclita perdelele invizibile de protectie.

  2. […] Airbus demonstreaza de ce nu este nevoie de distantare in avion si cat de sigur este… […]

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.