Aeroportul din Arad nu este rentabil pentru zborurile comerciale frecvente!
Soarta Aeroportului din Arad pare să fie pecetluită. Nu o spunem noi, nu o spune vicepreședintele Răzvan Cadar, nu o spune nici specialarad.ro, ci chiar companiile aeriene care au analizat oportunitatea de a contracta zboruri de linie de pe aeroportul din Arad.
Aeroportul din Arad nu prezintă interes pentru companiile aeriene
Vicepreședintele Răzvan Cadar a punctat în cadrul ședinței CJA: „La Aeroportul Arad avem aproximativ 4000 de mișcări pe an, fie că vorbim de zboruri SMURD, zboruri NATO, zboruri cargo sau zboruri private. Minusul nostru se referă strict la zboruri de linie. Apropierea de Aeroportul Timișoara, cel din Budapesta, cel din Debrecen sau Oradea, sunt lucruri care ne dezavantajează în ceea ce înseamnă atragerea operatorilor.
Orice operator care dorește să vină aici își face un calcul economic. Până la urmă nici o companie aeriană nu este Crucea Roșie. Nici o companie aeriană nu vine și se aruncă până nu-și face un calcul. Vorbim de o arie de captare, de un număr de pasageri care doresc să zboare de pe acest aeroport și pe toate calculele și pe toate analizele și pe toate situațiile nu este rentabil. Dorința operatorilor de a veni la Arad a fost discutată, și este deschisă. Noi trebuie să găsim o formă prin care să-i putem ajuta pe acești operatori cu o anumită sumă de bani pentru a-și acoperi minusurile generate de lipsa traficului.
Dar pentru a putea avea aceste discuții și pentru că sursele de finanțare au fost deschise pe POIM, am reușit să câștigăm două proiecte de 10 milioane de euro pentru a menține standardul aeroportului. Încercăm să-l menținem la anumit nivel pentru a putea sta la masa de discuții când vine vorba de contractarea operatorilor aerieni”.
Calea de rulare Alfa a fost refăcută
Menționăm că, zilele acestea, la aeroportul din Arad a fost finalizat proiectul cu finanţare europeană prin care a fost refăcută calea de rulare Alfa. Au fost finalizate lucrările de refacere a căii de rulare Alfa din incinta Aeroportului Arad, o investiţie care era imperios necesară pentru ca aerogara să se alinieze standardelor cerute de autorităţile aeronautice. Proiectul, care are o valoare totală de peste 23,5 milioane de lei, a beneficiat de finanţare europeană nerambursabilă, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
Ce a însemnat acest proiect? Refacerea în integralitate a căii de rulare, pe care circulă avioanele între platforma de îmbarcare şi pista de decolare/aterizare, dotarea acesteia cu balizaj nou, asigurarea iluminatului solicitat în legislaţia de profil, precum şi realizarea marcajelor.
În concluzie, se fac investiții pentru menținerea aeroportului la standarde europene, doar că este prea aproape de alte aeroporturi mult mai atractive și dezvoltate, ceea ce-l face să nu mai fie rentabil pentru companiile aeriene.