blank

Aeroportul Brașov – Ghimbav ar putea fi deschis la final de 2022

1 6.206

Autoritățile din Brașov fac pași importanți spre inaugurarea primului aeroport din România, care a fost ridicat de la zero, în ultimii 50 de ani. La finalul lui 2021, a fost semnat contractul pentru realizarea turnului virtual. Valoarea totală a proiectului este de 78.716.387,06 lei, iar durata de execuție a prevederilor contractuale este de 14 luni. Însă sunt mari șanse ca lucrarea să poată fi finalizată chiar mai devreme, până la finalul anului 2022.

A fost semnat contractul pentru turnul remote

„Vom avea o etapă de proiectare de 3 luni de zile, timp în care vom obține toate avizele și acordurile necesare și autorizația de construire. Undeva în luna aprilie o să începem efectiv lucrările de construcție. În primul rând vom avea acea clădire de contingență în interiorul căreia vor fi acomodate toate echipamentele și apoi partea de tehnologie propriu zisă. Partea de tehnologie are ca element de noutate turnul remote. Este pentru prima dată în România când zborurile de la aeroportul Brașov vor fi dirijate remote dintr-o altă locație. Practic Romatsa va dirija de la Arad. Estimăm finalizarea acestui proiect la sfârșitul anului 2022, moment în care stimăm că vor demara zborurile și de pe aeroportul de la Brașov”, a declarat Gabriel Davidescu, directorul UTI Construction.

Acest contract, în baza căruia Braşovul va avea primul aeroport din România dirijat la distanţă prin intermediul unui turn virtual, este implementat de asocierea UTI Construction and Facility Management SA – BOG’ART SRL.

Odată cu încheierea acestui contract, adjudecat de asocierea UTI Construction and Facility Management (lider)-BOG’ART SRL în urma procedurilor de achiziţie desfăşurate de Consiliul Judeţean în această toamnă, echipamentele necesare furnizării serviciilor de navigaţie aeriană la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav sunt asigurate în totalitate.

De altfel, infrastructura necesară operaţionalizării Aeroportului se află în diferite stadii:

  • Finalizate: pista, clădirea terminalului, platforma de îmbarcare-debarcare, calea de rulare, canalizarea pluvială a pistei, sistemul de balizaj cu construcţiile şi instalaţiile aferente, echipamentele de comunicaţie sol-sol, achiziţia autospecialelor ISU, de deszăpezire şi a altor utilaje, racordarea componentelor aeroportuare la reţelele de utilităţi.
  • În etape avansate de execuţie: clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control acces, gospodăria de apă, parcarea și drumul de acces între terminal şi DJ 103C, drumurile tehnologice interioare, drumul perimetral şi accesele la echipamentele de radionavigaţie, construirea împrejmuirilor şi a porţilor, devierea canalului Beselcin şi montarea sistemului de protecţie perimetrală.
  • Infrastructura contractată ce urmează să fie implementată este cea privind asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană, atât pe partea de proceduri de zbor instrumental şi proiectarea spațiului aerian, cât şi în ceea ce priveşte realizarea infrastructurii fizice şi dotarea acesteia cu echipamente specifice.

Sperăm ca aeroportul din Brașov să atragă mai multe zboruri comerciale frecvente. Însă, așa cum a fost proiectat, probabil va avea multe zboruri private și chartere. Va fi un avantaj pentru cei ce coresc să meargă în vacanță pe Valea Prahovei, fără a mai trece prin aeroporturile din Sibiu, Cluj sau București.

Leave A Reply

Your email address will not be published.