blank

ACI Europe solicita guvernelor sa sprijine financiar aeroporturile din Europa.

0 840

După IATA care solicită guvernelor să sprijine financiar revitalizarea aviației globale, a venit și rândul ACI EUROPE să intervină. Airports Council International Europe a solicitat Comisiei Europene adoptarea în regim de urgență a unui cadru de redresare al aviației în Uniunea Europeană.

Este necesar ca guvernele europene să furnizeze finanțarea necesară pentru a sprijini aeroporturile și la recuperarea conectivității aeriene.

Aproximativ 200 de aeroporturi din Europa sunt in pragul falimentului. Situația financiară a industriei aeroportuare europene se va înrăutăți în următoarele săptămâni din cauza noilor restricții impuse de autorități.i

Restricțiie vor avea un impact direct asupra zborurilor interne și se vor descuraja în continuare toate călătoriile internaționale, neesențiale.

Aeroporturile au nevoie de ajutor financiar

În timp ce traficul aerian de mărfuri reprezintă o soluție salvatoare din punct de vedere financiar pentru multe companii aeriene, impactul său asupra aeroporturilor este marginal. Cea mai mare parte a veniturilor acestora este legată de traficul de pasageri și depinde de aceasta.

Spre deosebire de companiile aeriene, aeroporturile nu obțin venituri în avans, deoarece sunt plătite numai după ce serviciul este furnizat și facilitățile lor sunt utilizate. În cele din urmă, spre deosebire de companiile aeriene care au beneficiat de mai mult de 31,8 miliarde de euro în ajutor financiar din partea guvernelor europene, sprijinul acordat aeroporturilor a rămas până acum limitat – ajungând la 840 milioane de euro.

Cheltuielile mari pe care le au aeroporturile, comparativ cu veniturile foarte mici pe care le obțin, vor duce doar către mai multe concedieri ale angajaților, așa că este nevoie de o intervenție urgentă.

Este nevoie de un plan de recuperare al aviației

Comisia Europeană și-a extins cadrul temporar, permițând statelor UE să sprijine companiile afectate de pandemie până în iunie 2021. Totuși, nu putem aproxima impactul pe care acest lucru îl va avea față de companiile aeriene sau față de aeroporturi.

Cadrul temporar ar trebui extins până la sfârșitul anului 2021 și ar trebui să fie completat de un alt cadru de redresare pentru aviație, care să includă următoarele măsuri cheie:

  • Compensațiile pentru daunele cauzate de pandemie să rămână disponibilă pentru aeroporturi atâta timp cât restricțiile de călătorie împiedică recuperarea traficului aerian.
  • Un cadru comun care să permită statelor să stabilească planuri de repornire a aviației. Aceste scheme ar permite sprijin pentru reluarea rutelor aeriene suspendate din cauza pandemiei până în 2023.
  • Obligația Serviciului Public de Urgență de a continua să ajute până la sfârșitul anului 2021.
  • Ajustări pe termen scurt și pe termen lung a regulilor privind “Ajutorul de Stat pentru Aviație” din 2014. Acest lucru ar permite aeroporturile să beneficieze de
Leave A Reply

Your email address will not be published.