17 martie în aviație: aeronava Lady Sunkist a efectuat un zbor record de peste 1.008 ore; primul zbor non-stop de la Tokyo la New York.
Pe 17 martie 1949, aeronava Aeronca 15AC Sedan, înmatriculată N1074H și denumită Lady Sunkist, a efectuat un zbor record ce a avut o durată de 1.008 ore și 2 minute (42 de zile și 2 minute). La manșa aeronavei s-au aflat piloții Dick Riedel și Bill Barris. Aceasta a fost a patra încercare de a bate recordul de 726 de ore stabilit în 1939 de către piloții Long Beach, Wes Carroll și Clyde Scliepper.
La aeroporturile aflate de-a lungul rutei, echipajul de la sol se urca în mașină, iar soferul conducea pararel cu avionul, de-a lungul pistei, în timp ce Lady Sunkist trecea ușor deasupra capetelor. Astfel piloții din aeronavă primeau bidoanele de benzină și alimentele pentru a putea rezista în zbor.
Primele trei încercări au eșuat din cauza unor probleme mecanice. Planul era ca Lady să călătorească de la Fullerton la Miami și înapoi. Aeronava a fi rămas apoi deasupra Californiei de Sud până când recordul ar fi fost doborât.
Alte evenimente din aviație petrecute pe 17 martie.
Zborul 710 al Northwest Orient Airlines s-a prăbușit în apropiere de Tell City.
Pe 17 martie 1960, zborul 710 al Northwest Orient Airlines, un avion Lockheed L-188 Super Electra, ce decolase de la Chicago cu destinația Miami, Florida, s-a rupt în aer, la o altitudine de 4.600 m și s-a prăbușit în apropiere de Tell City, Indiana, ucigând toți cei 63 de pasageri și membrii echipajului aflați la bord.
Primul zbor al elicopterului Aérospatiale SA 315B Lama.
Pe 17 martie 1969, a avut loc primul zbor al Aérospatiale SA 315B Lama, un elicopter francez cu un singur motor dezvoltat pentru a îndeplini cerințele operaționale ale forțelor armate indiene. Acesta combină cel mai ușor Aérospatiale Alouette II cu componentele Alouette III și cu motorul. Lama posedă performanțe excepționale la mare altitudine.
Elicopterele au fost construite sub licența Hindustan Aeronautics Limited (HAL) în India, cunoscută sub numele de Cheetah. HAL a dezvoltat ulterior o variantă modernizată, alimentată de motorul Turbomeca TM 333-2M2, cunoscut sub numele de Cheetal. O versiune armată, comercializată ca Lancer, a fost produsă și de HAL. De asemenea, a fost construit sub licență de Helibras în Brazilia sub numele de Gavião.
Primul zbor al Bell X-22.
Pe 17 martie 1966, a avut loc primul zbor al Bell X-22. Bell X-22 este un avion-X V/STOL american, cu patru ventilatoare și cu canal înclinabil. Decolarea trebuia să aibă loc selectiv, fie cu elicele înclinate vertical în sus, fie pe o pistă scurtă cu nacelele înclinate înainte la 45°. În plus, X-22 trebuia să ofere o mai bună perspectivă asupra aplicației tactice a transportorilor de trupe cu decolare verticală, cum ar fi Hiller X-18 sau Bell XV-15. O altă cerință a programului a fost ca viteza în zbor să atingă cel puțin 525 km/h (326 mph, 283 noduri).
Primul zbor non-stop de la Tokyo la New York.
Pe 17 martie 1976, o aeronavă Boeing 747 aparținând Japan Air Lines a efectuat primul zbor non-stop de la Tokyo la New York. Zborul a avut o durată de 11 ore și 30 de minute, pe o distanță de 10.139 km (6.300 mile).
Zborul 1691 al Aeroflot s-a prăbușit lângă Aeroportul Vnukovo.
Pe 17 martie 1979, zborul 1691 al Aeroflot, un avion Tupolev Tu-104, s-a prăbușit lângă Aeroportul Vnukovo în timp ce încerca să facă o aterizare de urgență, după ce a fost semnalată o alarmă de incendiu, ucigând 58 de persoane din cele 119 aflate la bordul aeronavei.
Zborul 410 al Avianca s-a prăbușit lângă Cúcuta, Columbia.
Pe 17 martie 1988, zborul 410 al Avianca, un avion Boeing 727, s-a prăbușit lângă Cúcuta, Columbia, imediat după decolare, ca urmare a unei erori de pilotaj. Toate cele 142 de persoane aflate la bord, pasageri și echipaj, au murit.
Zborul 471 al UTAir s-a prăbuși pe pista din Amara, Rusia.
Pe 17 martie 2007, zborul 471 al UTAir s-a prăbuși pe pista din Amara, Rusia, în timp ce încerca să aterizeze. Tupolev Tu-134 (RA-65021) a lovit solul și a izbugnit în flăcări, ducând la moartea a 6 dintre cei 57 de pasageri aflați la bord. Cauza oficială a accidentului a fost planificarea și gestionarea deficitară a condițiilor de ceață de către piloți. Ulterior, în urma investigațiilor, căpitanul aeronavei a fost condamnat la 6 ani de închisoare, iar primul ofițer la 2 ani.