Top 5 meserii în aviaţie, extrem de solicitante

6 6.145

În acest articol, vom discuta despre top 5 meserii în aviaţie! Fiecare meserie în aviație este importantă și ar fi fost bine să putem pune pe primul loc toate aceste activități principale și conexe din jurul unui aeroport / zbor/ avion etc.

Aviaţia dă senzaţia şi ne bucurăm de zboruri. Simţim că avem aripi şi iubim să plutim. Cei mai mulţi dintre noi zburăm în calitate de pasageri şi ne bucură de serviciile companiilor aeriene, în zbor şi la sol. Suntem relaxaţi şi ne gândim cu bucurie la următoarea destinaţie. Până la urmă aşa şi trebuie. Avem încredere în personalul navigant, în avioane, în echipaje, în companiile aeriene.

Top 5 meserii în aviație

Dar mereu ne supărăm când ceva nu este conform aşteptărilor noastre, când avem un zbor mai „agitat”, când bagajele ajung mai târziu la banda din aeroport, când mâncarea nu e bună, când avionul are întârziere etc. Însă câţi conştientizăm efortul depus de cei ce lucrează în aviaţie, la sol sau în avion, şi le oferim respectul cuvenit?

În exclusivitate pentru cititorii AirlinesTravel.ro, Discovery Channel prezintă un Top 5 meserii în aviaţie, care sunt extrem de solicitante .

O să vedeţi multe raportări cu privire la activitatea pe Aeroportul Internațional Frankfurt (FRA), dar din culisele acestui Mega Aeroport aflaţi mai multe sâmbătă, începând cu ora 20:00, pe Discovery Channel. Legat de acest top, este unul pe care l-am anticipat şi noi, aşa că vă invităm să-l descoperiţi mai jos.

Controlor de trafic aerian

Cei care monitorizează şi ghidează avioanele, care se deplasează într-un spațiu aerian complex, trebuie să fie într-o formă fizică și mentală excelentă. Pe aeroportul din Frankfurt s-au înregistrat 473.000 de decolări și aterizări numai în anul 2013, ceea ce înseamnă că un controlor de trafic aerian trebuie să controleze simultan zeci de curse aeriene, direcționându-le în siguranță prin văzduhul aglomerat, astfel încât să evite orice coliziune.

Nivelul de concentrare impus este atât de ridicat, încât controlorii lucrează de obicei în ture de câte șapte ore și jumătate, cu pauze la fiecare 90 de minute. În multe studii de specialitate, această meserie a ieşit ca fiind cea mai solicitantă şi stresantă din lume. Să-i respectăm şi să le respectăm drepturile!

Agent de rampă

Uneori, pe Aeroportul Frankfurt apar situații în care un avion trebuie preluat și pregătit pentru următoarea cursă în mai puțin de 45 de minute din momentul când a parcat la poarta de acces pentru debarcare.

Agentul de rampă este cel care trebuie să se asigure că fiecare aeronavă a fost parcată, alimentată cu combustibil, curățată, încărcată și complet utilată pentru următorul său zbor – în condițiile în care totul se derulează contra cronometru. Dacă agentul de rampă nu își respectă cu strictețe timpul de lucru, avionul riscă să-și piardă locul rezervat pe pistă pentru decolare, iar întârzierea poate avea un ”efect de domino” devastator pentru întregul program al zilei.

În fiecare an, la nivel mondial, astfel de întârzieri costă industria aviatică aproximativ 8 miliarde de dolari, în timp ce costurile suportate de pasageri ajung până la aproape 17 miliarde de dolari.

Managerul echipei de refacere a pistei

Ca multe alte operațiuni de pe aeroport, lucrările de reparație și întreținere trebuie să se deruleze rapid și în siguranță. Asfaltul special al pistelor suportă greutatea aeronavelor de 390 de tone care aterizează și decolează zi de zi, însă echipele de întreținere au intervale de timp limitate în care pot interveni ca să asigure calitatea necesară a acestor suprafețe vitale.

Un proiect de decopertare și reasfaltare pe care o echipă obișnuită l-ar finaliza în cinci zile trebuie să se încheie în mai puțin de cinci ore pe pistele aeroportului din Frankfurt. Iar depășirea acestui interval de timp este inadmisibilă!

Pompier

Fiind primii care intervin în caz de urgență pe aeroport, pompierii din această locație nu trebuie să știe doar cum să salveze civilii dintr-o clădire în flăcări, ci și cum să reacționeze în cazul unor accidente specifice acestei zone – de la probleme cu rezervoarele de combustibil, conductele și deversările de substanțe extrem de inflamabile, până la urgențe produse la bordul unei aeronave.

Este un job care îi ține mereu în priză, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, într-un spațiu prin care circulă în fiecare zi peste 150 000 de pasageri, 600 de avioane și 14 milioane de litri de combustibil.

Pilot

Siguranța pasagerilor este pe primul loc, obligându-i pe piloți să ia sute de decizii rapide, dintre care multe riscă să devină mortale. Antrenându-se pe parcursul a mii de ore de zbor, creierul unui pilot este instruit să facă față acestui proces de luare de decizii când se confruntă cu un volum uriaș de date, în special în cele două momente cruciale ale oricărei călătorii aeriene: decolarea și aterizarea.

Factorul uman rămâne cel mai vulnerabil element din proces, iar cum tensiunea în care lucrează piloții poate fi oricând sporită de fenomene meteo periculoase, defecțiuni mecanice sau erori umane, o decizie greșită poate oricând să devină fatală.

6 Comentarii
  1. Handrea Stefan says

    Corect????
    Fiecare din cei comentati mai sus,au responsabilitatile lor,dar cum ramane cu tehnicii care au grija de avioane sa decoleze in siguranta si asa mai departe…..

  2. Todea Adrian says

    Buna seara daca nu ar exista si tehnicieni am avea doar autobuze(avioane) aflate in hangar la umbra.Astfel piloti,agenti de rampa,pompieri,controlori trafic si mai ales pasagerii ar fi doar simpli spectatori care privesc avioanele stocate in hangar.

  3. blue says

    Am mai auzit ca sintagma „daca n-am fi noi….” n-am mai avea anotimpuri! )))) cine face cate-un top d’asta, ori nu are inspiratie sa scrie un articol bun, ori se baga in seama! in aviatie nu ai cum fi de unul singur si sa afirmi ca esti buricul pamantului! este un lant, unii fara altii nu se poate! ori zboara avo fara pax, ori controlorul n-are ce dirija daca nu e avo in aer, ori tehnicul face gratar daca nu e pilotul sau controlorul, etc! Pe cat de frumoase sunt, pe atat de solicitante sunt-fiecare in parte!

  4. Ionut says

    Deci p’aia cu pompierii nu o inghit. La noi pompierii nu fac absolut nimic. Nici nu se dau jos din masina sa le semneze agentul de rampa… niste grasi si figuranti. Bine…, nu toti🤔

Leave A Reply

Your email address will not be published.