Planul de dezvoltare TAROM pentru 2016 – 2018

Update: Dragi iubitori de aviatie, articolul a fost creionat pentru 1 aprilie. Contine elemente reale, dar ideile despre plan sunt doar vise. Speram ca intr-o zi sa putem spune ca nu au fost doar iluzii

Pe 21 martie, în urma întâlnirii boardului TAROM, Christian Heinzmann, directorul general al companiei Tarom, şi Tiberiu Ticlea, directorul administrativ al companiei, au fost revocaţi din funcţie. Conducerea interimară a companiei a fost preluată de Gabriel Stoe, care ocupa poziţia de director financiar la Tarom.

Aceste schimbări au venit pe fondul unor tensiuni, care s-au amplificat în ultima vreme la TAROM. Totul a culminat cu un incident petrecut la Budapesta, când o aeronavă de tipul ATR a companiei TAROM a fost nevoită să se întoarcă pe Aeroportul Internaţional Budapesta Liszt Ferenc.

O altă problemă la TAROM ţine de buget. Acesta nu a fost aprobat de Guvern. Se aşteaptă o strategie pe termen mediu şi lung de reabilitare a companiei. Discuţii despre modernizarea flotei TAROM se poartă din 2014, iar cele 2 aeronave Airbus A310 sunt pietre de moară pentru transportatorul naţional.

Boeing-777-200-TAROM

AirlinesTravel a obţinut pe surse câteva puncte din noua strategie de dezvoltare şi modernizare a companiei TAROM. Aşa cum s-a vehiculat, TAROM va închiria avioane widebody pentru zboruri medii şi lungi. Se doreşte relansarea companiei TAROM pe zborurile lung-curier. Atenţia a fost oprită asupra a 3 aeronave Boeing 777-200ER de la Emirates. În 2016, Emirates va retrage din serviciul operaţional 26 de avioane: 12 x A330-300, 4 x A340-300, 1 x A340-500, 6 x Boeing 777-200ER, 2 x Boeing 777-300 şi 1 x Boeing 777-300ER.

Noile achiziţii vor permite companiei TAROM să reia zborurile spre New York, Montreal şi Hong Kong. Acest lucru va fi posibil din sezonul estival 2017. Cele 3 Boeing 777-200ER vor putea transporta până la 278 de pasageri, într-o configuraţie cu 2 clase.



Booking.com

Pentru zborurile scurte şi medii, TAROM ia în calcul achiziţia de aeronave Bombardier CS100. Pe 19 martie, un avion Bombardier CS100 din flota de test a sosit la Bucureşti. Inginerii TAROM l-au propus pentru modernizarea flotei. CS100 este un avion modern, de generaţie nouă şi poate transporta 120 de pasageri într-o configuraţie cu 2 clase. Noile aeronave vor intra în flota TAROM începând cu 2017 şi vor fi folosite pe rutele interne şi cele regionale.

Dacă tot discutăm de zborurile interne, o piaţă aflată în creştere prin intrarea operatorilor low-cost, TAROM va relua zborurile spre Sibiu, Craiova, Baia Mare şi Constanţa. Ştim prea bine că TAROM a pierdut monopolul pe zborurile spre IAŞI, Cluj şi Timişoara. Ca rute noi, pe lângă cele lung-curier şi cele interne, TAROM va zbura şi spre Ibiza, Palermo, Abu Dhabi şi Doha.

Conform noului plan, flota TAROM va fi formată din: 3 x Boeing 777-200ER, 5 x Bombardier CS100, 10 x Boeing 737, 4 x Airbus A318. Se va renunţa complet la „ATR-ică fără frică”. După cum se poate observa, TAROM se orientează spre avioane fabricate în America de Nord.

S-ar putea sa-ti placa si Mai multe de la autor:

1 comentariu

  1. Bogdan says

    Wow o sa inchirieze avioane pe care Emirates nu le mai foloseste. Suna perfect doar ca mai bine zbor cu Emirates

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Translate »
Citește articolul precedent:
Boeing-737-vant-puternic-Siberia
VIDEO: Un Boeing 737 valsează pe gheaţă

Pe 23 martie, un Boeing 737-800 NordStar a fost filmat în timp ce-şi exersa talentul de dansator pe gheaţă. Ştim...

Închide