Noul TAP Portugal, TAP Express şi Ponte Aérea

În iunie 2015, guvernul portughez a vândut 61% din TAP Group către Gateway (joint venture între Azul Brazilian Airlines şi Barraqueiro Group), un consorţiu deţinut de David Neeleman în parteneriat cu Humberto Pedrosa. Există şi o clauză prin care Gateway poate cumpăra încă 34%, dar în 2018, iar 5% rămân la angajaţii TAP.

Noul-TAP-Portugal

Odată cu „privatizarea”, au început şi reformele în cadrul companiei. În noiembrie 2015, TAP Portugal a semnat un acord cu Airbus pentru 53 de avioane: 14 x A330-900neo şi 39 de avioane din familia A320neo (15 x A320neo şi 24 x A321neo). Anunţul a fost făcut de Atlantic Gateway, noul propietar majoritar al operatorului portughez. În urma acestui acord, TAP Portugal a înlocuit comanda pentru 12 avioane A350-900 XWB cu 14 avioane A330-900neo.

Începutul de an 2016 vine cu noutăţi despre TAP Portugal, despre noul operator TAP Portugal. Până în iulie, TAP va recepţiona 8 avioane de tipul ATR 72 şi 9 avioane de tipul Embraer 190, care vor înlocui actualele avioane Embraer ERJ-145 şi Fokker 100. Noile aeronave vor forma flota regionalei TAP Express, noua companie aeriană care va înlocui actuala Portugalia (PGA Airlines), din 27 martie 2016.

Prin modernizarea flotei, TAP urmăreşte creşterea capacităţii de transport cu până la 47% şi creşterea profitabilităţii prin reducerea consumului de carburant cu până la 40%. Totodată, TAP va pregăti noi poduse şi servicii pentru pasageri şi le va îmbunătăţii pe cele existente.

TAP anunţă investiţii importante: 60 milioane de euro pentru modernizarea interioarelor la avioanele din flota actuală; 11 milioane de euro pentru montarea aripilor sharklets la 12 aeronave din familia A320; 2 milioane de euro pentru o nouă platformă de rezervări.

Şi să nu omitem serviciul shuttle Ponte Aérea, care se referă la zborurile dintre Lisabona şi Porto. Vor fi operate zboruri din oră în oră, zilnic fiind anunţate 16 rotaţii dus-întors. Preţurile vor porni de la 39 EURO/segment, iar serviciile vor fi îmbunătăţite pe conexiunile point-to-point.



Booking.com

S-ar putea sa-ti placa si Mai multe de la autor:

2 Comentarii

  1. TAP Portugal renunţă la ruta Bucureşti – Lisabona, din 25 martie 2016

    […] În această dimineaţă, Cezar trăgea un semnal de alarmă cu privire la ruta Bucureşti – Lisabona şi noua strategie TAP Portugal. Cristian, omul cu degetele dibace din echipa AirlinesTravel, confirmă faptul că TAP va renunţa la ruta Bucureşti – Lisabona, ultimul zbor direct fiind programat pentru 25 martie 2016. După această dată, doritorii de Lisabona vor putea călători cu escală la Viena, Munchen, Frankfurt sau alte conexiuni. Se pare că Bucureşti nu mai face parte din planul noului TAP Portugal. […]

  2. Primul ATR 72-600 sub culorile TAP Express

    […] privatizare, TAP Portugal a început procesul de transformare şi restructurare. Pe 14 februarie, TAP a prezentat noua strategie operaţională, care va fi implementată începând cu acest […]

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Translate »
Citește articolul precedent:
Aeroportul Internaţional Sibiu a înregistrat o creştere de 28 % faţă de anul precedent

Pentru Aeroportul Internaţional Sibiu, finalul anului 2015 a adus rezultate pozitive, concretizate în primul rând în creșterea numărului de pasageri....

Închide