Despre turbulenţe, cauzele lor şi zboruri

Pentru unii, turbulenţele sunt momente enervante din timpul zborului. Pentru alţii, turbulenţele sunt adevărate coşmaruri. Nu cred că este zbor fără o mică „zgâlţâială”.

Să vă povestesc prima întâlnire cu turbulenţele severe din viaţa mea de călător. În 4 ani de Airlinestravel.ro, am zburat mii de kilometri. Am zburat pe vreme frumoasă, însorită, dar şi prin nori interminabili, pe vânt şi viscol. Primul zbor în afara României a fost pe ruta Bucureşti – Berlin via Amsterdam, un zbor operat de KLM. S-a întâmplat în 2011, într-o perioadă în care Berlinul şi Bucureştiul, două mari capitale europene, nu erau legate cu zboruri directe, iar pasagerii foloseau alternativele cu escală.

Pe segmentul Bucureşti – Amsterdam, zborul a decurs frumos, lin, normal. Nu am întâmpinat turbulenţe. Însă zborul Amsterdam – Berlin a fost notabil, motiv pentru care îl ţin minte şi astăzi. Zborul a fost liniştit până la intrare în spaţiul aerian al Germaniei, când am început să traversăm o zonă de turbulenţe severe. Parcă se dădea o mare bătălie la înălţime între curenţii de aer. Avionul a început să vibreze din toate încheieturile. Unii s-au speriat şi au început să ţipe, alţii stăteau liniştiţi şi aşteptau să treacă momentul neplăcut. Recunosc că la început am avut o tresărire de inimă, dar apoi m-am liniştit şi am admirat pe fereastră cum avionul dădea din aripi (la propriu). Probabil că emoţia momentului m-a întărit şi am fost calm, dar m-am supărat pentru că mi-a vărsat băutura din pahar…Păi e frumos? 🙂

furtuna-airlines

Sunt mai multe cauze care duc la formarea de turbulenţe. Însă nu trebuie să vă panicaţi. Avioanele sunt făcute să reziste, sunt flexibile, iar piloţii sunt pregătiţi pentru astfel de momente.

Menno Kroon, pilot la KLM din 1990 şi comandant de aeronavă Airbus A330, a scris pe blogul KLM despre turbulenţe.

Conform celor scrise de Menno Kroon, turbulenţele pot fi cauzate de: vânt (turbulenţe întâlnite mai mult la decolare şi aterizare), aerul ascendent (turbulenţe întâlnite la înălţime şi unele nu pot fi detectate de radarul meteo), jet streams (turbulenţe întâlnite în special pe zborurile transoceanice de la vest la est), munţi, motoarele aeronavelor. Unele turbulenţe pot fi depistate de radarele meteo, iar piloţii le pot ocoli. Dar sunt şi turbulenţe nedetectabile, neprevăzute, iar acestea pot cauza neplăceri pasagerilor. Nu asociaţi zborurile agitate cu companiile aeriene. Indiferent de tipul avionului si de compania aeriană, turbulenţele se pot manifesta la fel.

centura-siguranta-fixata



Booking.com

Uneori, constrânşi de traficul aerian şi de condiţiile meteo, piloţii nu pot evita zonele de turbulenţă sau nu le pot preveni. În astfel de situaţii, este bine să vă păstraţi calmul, să vă fixaţi centurile de siguranţă şi să staţi liniştiţi pe locurile voastre. Pentru confortul vostru psihic, este bine să aveţi încredere în echipajul de cabină şi în avion.

S-ar putea sa-ti placa si Mai multe de la autor:

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Translate »
Citește articolul precedent:
Le Bus Direct leagă Paris de aeroporturile Charles de Gaulle şi Orly

Pe 12 mai 2016, Les Cars Air France a devenit Le Bus Direct, noul serviciu navetă dezvoltat în parteneriat cu...

Închide