Bucureşti – Madrid – Bucureşti cu Blue Air în martie 2013 (ep. 1)

6 1.064

În toamna anului trecut, în cadrul unui concurs organizat de Blue Air, am câştigat un bilete de avion dus/întors spre Madrid. Aceasta a fost destinaţia pe care am ales-o când m-am înscris în competiţie, fără un motiv anume. Dar se pare că mi-a purtat noroc şi am fost unul dintre fericiţii câştigători. Aşa că am decis să întâmpin primăvara în capitala Spaniei.

În perioada 1-3 martie 2013, susţinut de Paravion, am fost să descopăr Madridul la început de primăvară.

Cu ocazia aceasta am testat şi zborul cu operatorul low-cost Blue Air. A fost o premieră pentru mine şi am pornit la drum cu ceva nelămuriri. Am auzit multe poveşti, unele mai frumoase, altele mai puţin plăcute, legat de avioanele şi condiţiile oferite de singurul operator low-cost românesc. Ştiam că nu există catering gratuit la bord, un serviciu care lipseşte la majoritatea transportatorilor low-cost. Aşa că am mâncat bine şi m-am hidratat înainte să urc la bordul aeronavei Blue Air. Eram curios cum vor decurge cele 3.5 ore de zbor.

bucuresti_madrid_blue_air_59_red

Se pare că mereu am surprize plăcute atunci când nu am aşteptări prea mari. Pornind de la faptul că am avut loc în primul rând şi până la aterizarea frumoasă pe aeroportul Otopeni, totul a fost peste ce puteam să-mi imaginez.

Bagajul de cabină trebuie să fie exact de dimnensiunile 55 x 40 x 20 cm.

În momentul când alegi să zbori cu Blue Air, este clar că accepţi termenii şi condiţiile impuse de operator. Am fost avertizat cu privire la bagaj. Cel de cabină trebuie să fie exact de dimnensiunile 55 x 40 x 20 cm, cele acreditate şi omologate IATA, şi să nu cântărească mai mult de 10 kg. Nerespectarea acestora implică costuri suplimentare, întârzieri la îmbarcare, certuri etc.

Au fost destul de multe cazuri, pe ruta Bucureşti – Madrid – Bucureşti, cu oameni care se făceau că nu ştiau de aceste reguli, cu pasageri care nu înţelegeau că bagajul nu corespunde cu dimensiunile dacă nu încape în acel loc de testat, cu persoane iritate, supărate. Bagajul de cabină care nu corespunde standardelor este trimis la cală şi costă 55 EUR. Aşa că mai bine faceţi efortul să vă încadraţi.

Dragi români, ar fi cazul să acceptaţi 100% condiţiile impuse de transportatorul aerian ales. La majoritatea companiilor aeriene, bagajele trebuie să corespundă unor standarde de dimensiuni şi greutate pentru o operativitate corectă. Avioanele sunt programate să suporte anumite greutăţi la decolare şi aterizare şi se urmăreşte un consum optim în funcţie de distanţă şi gradul de încărcare. Kilograme în plus înseamnă consum mai mare de combustibil, iar pentru un low-cost este important fiecare cent.

Plus că din cauza unor astfel de persoane, îmbarcarea se face mai greu şi apar întârzieri, lucru sancţionat de alţi pasageri şi care dau vina pe operatorul aerian. Eu aş da vina pe pasagerii care nu ştiu să respecte condiţiile de îmbarcare. Şi acest lucru este valabil pentru toată lumea, nu doar pentru români şi nu doar pentru low-cost.

bucuresti_madrid_blue_air_47

Eu am avut un rucsac destul de practic. În el am avut echipamentele foto/video şi laptop-ul, garderoba etc. Pentru două zile nici nu aveam nevoie de mai multe. Aş fi putut să iau trolerul dedicat pentru bagajul de cabină, dar nu ştiam exact mecanismul de verificare şi n-am vrut să risc.

Am zburat cu avioane Boeing 737-400.

Revenind la zboruri, acestea au fost plăcute. Avioanele sunt bune, întreţinute bine şi curate. Am întâlnit persoane care s-au plâns de mizeria găsită în acestea. Nu a fost cazul pe aeronavele care au făcut Bucureşti – Madrid – Bucureşti. Pot spune că am avut cele mai line decolări şi aterizări trăite până în prezent. Am zburat cu avioane Boeing 737-400, cu o capacitate de până la 162 de locuri. Gradul de încărcare a fost foarte bun.

bucuresti_madrid_blue_air_61_red

Am prins vreme bună pe ambele zboruri, fără turbulenţe notabile, fără alte probleme. Am putut observa de la 10 000 de metri Italia, Mediterana, Peninsula Iberică până la destinaţie şi retur. Legat de scaune nu pot spune prea multe. Acestea sunt cu tapiţerie din piele şi destul de încăpătoare. Este foarte comod să stai în primul rând, ai loc suficient la picioare. Am observat că e destul de ok şi pe celelalte rânduri. Sunt şanse ca anumite persoane mai înalte să nu stea foarte bine, situaţii care se pot întâlni frecvent şi în avioanele altor companii aeriene.

Apa de 0.5l este 2 EUR.

Legat de catering, Blue Air oferă produse contra cost. Apa de 0.5l este 2 EUR, celelalte băuturi pornesc tot de la 2 EUR. Ronţăielile pornesc de la 1 EUR. Pe o sticlă de apă şi un baton de ciocolată am plătit 4 EUR. A fost cea mai scumpă apă baută, dar a fost la 10 000 de metri :). Aş fi apreciat foarte mult dacă apă era gratuită şi nu neapărat imbuteliată. Ţinând cont că se zboară la 10 000 de metri, iar durata zborului este de 3.5 ore, în avion omul suferă o deshidratare mai accentuată şi este bine să se hidrateze în timpul zborului.

La bordul aeronavelor Blue Air am văzut cele mai drăguţe însoţitoare de bord, până în prezent, din toate punctele de vedere. Au răbdare să explice, zâmbesc, verifică temeinic ca regulile de siguranţă de la bord să fie respectate de toţi pasagerii. La întoarcere a fost echipă mixtă. Iar cea mai tare fază a fost la aterizare când un însoşitor de bord mi-a asigurat geaca cu centura pe scaunul liber de lângă mine, eu dormind cu centura pusă. M-a trezit aproape de momentul aterizării.

Ce trebuie să reţineţi legat de zborul cu Blue Air:

– Mare atenţie la bagajul de mână. Trebuie să corespundă dimensiunilor recomandate şi să cântărească maxim 10Kg.
– Aveţi dreptul la un singur bagaj de cabină. Dacă aveţi o poşetă mai voluminoasă şi un troler, o să fiţi nevoite să băgaţi poşeta în troler. La fel si dacă aveţi o geantă foto şi rucsac sau alt bagaj de cabină.
– Este bine să vă hidrataţi înainte de a urca în avion. Catering-ul la bord este contra cost, iar apa este scumpă.
– Faceţi check-inul online, acolo unde vă permite sistemul. De la Madrid nu se poate face online, dar se face gratuit în aeroport.
– Încercaţi să nu vă tocmiţi cu bagajele dacă nu respectaţi condiţiile. Îngreunaţi îmbarcarea şi nu scăpaţi fără plată, în funcţie de abatere.
– Nu vă îngrămădiţi la poarta de îmbarcare, mai ales când mai sunt 30 de minute până la ora stabilită.

Vă recomand să vizitaţi Madrid-ul, un oraş modern, verde şi cu o istorie foarte bine conservată. Bilete de avion ieftine pentru Madrid se găsesc de la 126 EUR, dus/întors, plus alte taxe în funcţie de operatorul ales.

Vă doresc zboruri cât mai plăcute. Aceasta a fost experienţa mea, în urma căreia am adăugat încă 3000 de mile zburate la colecţia proprie. Dacă voi aţi avut alte experienţe cu Blue Air, plăcute sau mai puţin plăcute, vă invit să le lăsaţi într-un comentariu la acest articol.

Ca bonus, mai jos aveţi o galerie foto cu Barcelona, Mediterana şi Italia văzute de la 9600 de metri (altitudinea comunicată la bordul avionului).

Fotografii făcute cu HTC Onex X.

Leave A Reply

Your email address will not be published.